SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI UNIT BIMBINGAN & KAUNSELING, SMK CHERAS

Sunday 27 November 2016

Majlis Apresiasi KLCA

Majlis Apresiasi KLCA diadakan pada penutup sesi persekolahan 2016 di UNIKL Jalan Gurney 26 Nov 2016 dari pukul 8.30 pagi hingga 12.30 tengah hari. Program yang diilhamkan oleh Cik Rosnah Abdullah selaku Presiden KLCA sesi 2016 /2018. Majlis ini bertujuan mengeratkan silaturrahim antara kaunselor pendidikan di Kuala Lumpur dan menghargai jasa pengasas KLCA dan juga menghargai kaunselor KL yang mengharumkan nama JWPWKL di peringkat kebangsaan.
VIP utama ialah Dato Dr Abdul Halim Ketua Pengarah AADK yang merangkap penasihat KLCA. Beliau antara pengasas KLCA sewaktu bertugas di WPKL.

Pada hari ini juga dilancarkan blog KLCA iaitu klca4u.blogspot.com yang akan memberi info mengenai aktiviti dan perkhidmatan kaunseling di WPKL.
Terima kasih kepada penganjur kerana menghargai kami dengan Anugerah Peningkatan Kecemerlangan Perkhidmatan Kaunseling Dan Anugerah Kecemerlangan Perkhidmatan Kaunseling. Semoga kami terus cemerlang di masa akan datang. Antara penerima anugerah ialah peserta pertandingan yang menyertai peringkat negeri dan kebangsaan dalam pertandingan Amalan Terbaik Kaunseling Dan Pengurusan Perkhidmatan Kaunseling serta pertandingan Inovasi Dan Kreativiti Kaunseling.